WÓJT GMINY

RADECZNICA

Radecznica, 12.10.2020 r.

GOD.6220.1.2020                                                                                                                          

DECYZJA

 Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U, z 2020 r., poz. 256 ze zm.) w związku z art. 71 ust. 2, art. 75 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 16.04.2019 r. złożonego przez Gminę Radecznica ul. B. Prusa 21, 22-463 Radecznica, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowa ujęcia wody „Gorajec 2” na działkach nr ewid. 111/2, 110, 108 48, 143, 134, 1555, 1557/1, 1557/2, 1557/3, 1572, 133 Obręb 0005 Gorajec- Zagroble”.

stwierdzam

brak potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko

dla przedsięwzięcia pod nazwą „Budowa ujęcia wody „Gorajec 2” na działkach nr ewid. 111/2, 110, 108 48, 143, 134, 1555, 1557/1, 1557/2, 1557/3, 1572, 133 Obręb 0005 Gorajec- Zagroble”

UZASADNIENIE

W dniu 06.07.2020 roku Gmina Radecznica ul. B. Prusa 21, 22-463 Radecznica wystąpiła z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, dla przedsięwzięcia polegającego na  „Budowa ujęcia wody „Gorajec 2” na działkach nr ewid. 111/2, 110, 108 48, 143, 134, 1555, 1557/1, 1557/2, 1557/3, 1572, 133 Obręb 0005 Gorajec- Zagroble” w gminie Radecznica, pow. zamojski, woj. lubelskie. W załączeniu przedłożono kartę informacyjna przedsięwzięcia, mapę ewidencyjną z naniesioną lokalizacją projektowanego przedsięwzięcia, informacje o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu planowanego przedsięwzięcia.

    O wszczęciu postępowania na wniosek strony, zgodnie z art. 61 § 1 i § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U, z 2020 r., poz. 256 ze zm.), zawiadomiono pozostałe strony postepowania wyznaczone zgodnie z art. . 74 ust. 3a ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.). Z uwagi na fakt, że liczba stron przekracza 10, zawiadomienia dokonano w formie obwieszczenia przez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Radecznica www.bip.gminaradecznica.pl, wywieszenie na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy w Radecznica oraz wywieszeniu na tablicach ogłoszeń w miejscowości Gorajec-Zagroble, zgodnie bowiem z art. 74 ust 3. ww. w tych okolicznościach stosuje się przepis art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Istniejące ujęcia wód podziemnych i stacja wodociągowa zlokalizowane są w obrębie zabudowy wsi Gorajec Zagroble 16 na działce 111/2. Projektowana nowa studnia S-1 ujęcia „Gorajec 2” zlokalizowana jest na działce 1557/3. Rurociąg tłoczny wody surowej do istniejącej SW oraz kable zasilające i sterownicze z SW do studni S-1 będą budowane na działkach o nr 111/2, 110, 108, 48, 143, 134, 1555, 1557/1, 1557/1, 1557/2, 1557/3. Droga dojazdowa do studni S-1 będzie budowana na działce o nr 1572 do drogi powiatowej nr 3209L Gorajec – Kawęczynek – Topólcza na działce nr 133. Na terenie nowego ujęcia wody znajduje się nieużytek. Dla potrzeb budowy nie zachodzi konieczność wycinki drzew i krzewów. Decyzja o powstaniu nowego ujęcia dla wodociągu została podjęta w związku ze stałym zanieczyszczeniem bakteriologicznym wody w istniejącym dwuotworowym ujęciu wody. Istniejące ujęcie wody po uruchomieniu nowego zostanie zlikwidowane. Nowe ujęcie o nazwie „Gorajec 2” – otwór hydrogeologiczny S-1 zlokalizowano na gruntach wsi Gorajec Zagroble w odległości 500m na wschód od istniejącej stacji wodociągowej. Pod przyszłe ujęcie wody przewidziano działkę oznaczoną numerem ewidencyjnym 1557/3, będącą własnością gminy Radecznica. Woda z nowej studni S-1 ma dobrą jakość tak pod względem fizyko chemicznym jak i bakteriologicznym i nie wymaga uzdatniania. Na tej samej działce planowane jest odwiercenie drugiej studni o parametrach zbliżonych do już wykonanej dla zapewnienia bezawaryjnego zaopatrzenia w wodę. Do pracy przewidziana jest jedna studnia. Nowe ujęcie „Gorajec 2” w tym nowa studia S-1 (z dodatkową planowaną) zastąpi istniejące studnie na terenie stacji wodociągowej na działce nr 111/2 i będzie zasilać tych samych odbiorców jak dotychczas. Równocześnie z budową i włączeniem do eksploatacji ujęcia o nazwie „Gorajec 2” zostaną zlikwidowane istniejące studnie oraz zostanie wykonane nowe ogrodzenie działki nr 111/2. W 2009 r. odwiercono jedną studnię (S-1) nowego ujęcia wody „Gorajec 2”. Studnia nie została obudowana i wyposażona w sprzęt i armaturę. Zasoby eksploatacyjne ujęcia z nowej studni S-1 zostały zatwierdzone decyzją Marszałka Województwa Lubelskiego z dnia 11 lutego 2020 r. znak FZ7431.1.2020.EHK. W ramach przedsięwzięcia planuje się; przystosowanie nowej studni s-1 ujęcia „Gorajec 2”  gm. Radecznica na działce 1557/3 do zaopatrzenia w wodę stacji wodociągowej, wykonanie rurociągu tłocznego wody surowej do stacji wodociągowej do nowej studni, wykonanie zalicznikowych kabli zasilających i sterowniczych od stacji wodociągowej do nowej studni, wykonanie drogi dojazdowej na działce 1572 i części działki 133 (nawierzchnia z płyt betonowych podwójnie zbrojonych typu YOMB), przebudowa instalacji elektrycznej w budynku stacji wodociągowej, przebudowę ogrodzenia SW wraz z bramą i furtką, likwidację 2 istniejących studni. Projektuje się pobór wody w ilości Q=40m³/h.

Z analizy karty informacyjnej przedsięwzięcia nie wynika możliwość wystąpienia oddziaływań skumulowanych planowanego przedsięwzięcia z innymi. W zasięgu oddziaływania studni nie ma innych udokumentowanych ujęć wody podziemnej. Studnia S-1 zapewnia wydajność przy depresji s=0,0 m, co świadczy o braku wpływu ujęcia na otoczenie – eksploatacja nie powoduje uszczuplenia zasobów wód podziemnych w ujęciu regionalnym.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia wykorzystywane będą surowce naturalne (woda, piasek), w ilościach wynikających z wyliczeń projektowych, przy założonej technologii robót. Wystąpi również nieznaczne zapotrzebowanie za energie elektryczną wykorzystywaną do zasilania maszyn i urządzeń budowlanych. W fazie tej wystąpią uciążliwości akustyczne związane z emisją hałasu na poziomie88-100dB oraz emisja zanieczyszczeń gazowych i pyłowych do powietrza związana z transportem materiałów budowlanych i pracą maszyn budowlanych. Emisje te będą miały charakter czasowy, a zasięg ich oddziaływania ograniczy się do najbliższego otoczenia prowadzonych prac, tj. do terenu, do którego inwestor posiada tytuł prawny. Odpady zostaną posegregowane i przekazane do unieszkodliwienia firmie prowadzącej działalność w ramach gminnej gospodarki odpadami. Pracownicy w czasie realizacji planowanej inwestycji będą korzystać ze szczelnych zbiorników typu TOI-TOI z których ścieki będą wywożone do oczyszczalni ścieków. Oddziaływania związane z fazą realizacji ustaną po zakończeniu prac budowlanych.

W okresie funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia będzie mieć miejsce pobór wody w max. ilości 730 m³/dobę. Na etapie eksploatacji ujęcia szacuje się maksymalny pobór energii elektrycznej potrzebnej do zasilania wodociągu na poziomie 7,50 kW/h. Średniodobowe zużycie energii elektrycznej szacuje się na poziomie 140 kW/d. Podczas napraw i konserwacji pracownicy będą korzystali z węzła sanitarnego znajdującego się na terenie przedsięwzięcia. Na terenie planowanego przedsięwzięcia nie będą powstawały ścieki technologiczne. W okresie funkcjonowania wytwarzane będą niewielkie ilości odpadów związane z okresowymi pracami konserwacyjnymi urządzeń technicznych, które będą zbierane i umieszczane na terenie bazy gospodarstwa do szczelnych pojemników, a następnie przekazywane firmie prowadzącej działalność w ramach gminnej gospodarki odpadami. W okresie funkcjonowania przedmiotowe przedsięwzięcie w związku z funkcjonowaniem ujęcia wody nie będzie generować emisji hałasu i zanieczyszczeń powietrza (pompa zasilana energią elektryczną umieszczoną pod powierzchnią terenu).

Z karty informacyjnej przedsięwzięcia nie wynika ryzyko wystąpienia poważnej awarii przy zastosowaniu proponowanych substancji i technologii.

Przedsięwzięcie realizowane będzie poza terenem zabudowy mieszkaniowej chronionej przed hałasem na podstawie Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. 2014 r., poz. 112). Najbliższa zabudowa – szkoła znajduje się w odległości ok. 26 m od terenu przedsięwzięcia.

Zgodnie z podziałem na jednostki fizyczno – geograficzne 9wg J. Kondrackiego) planowana inwestycja znajduje się następująco: Megarejon Pozaalpejaka Europa Środkowa, Prowincja Wyżyny Polskie, Podprowincja Wyżyna Lubelsko-Lwowska, Makroregion Roztocze, Mezoregion Roztocze Zachodnie. Przedsięwzięcie usytuowane jest poza obszarami: wybrzeża, przylegającym do jezior, górskim, terenem uzdrowiska i obszarem ochrony uzdrowiskowej, wodno-błotnymi, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone lub istnieje prawdopodobieństwo ich przekroczenia, o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne i poza terenami zagrożonymi podtopieniami. Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na terenie Szczebrzeszyńskiego Parku Krajobrazowego chronionego na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r., poz. 55), którego reżim ochrony określa uchwała nr XXVI/383/2017 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 30 styczna 2017 r. w sprawie Szczebrzeszyńskiego Parku Krajowego (Dz. U. Woj. Lub. 2017661). Zgodnie z § 3 pkt 1 w/w  uchwały zakazana jest realizacja przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 283, ze zm.) Wymieniony zakaz, zgodnie z §3 pkt 1 w/w uchwały nie dotyczy przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, jeżeli: 1)obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko nie został stwierdzony na podstawie przepisów ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko; 2) przeprowadzona procedura oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wykazała brak niekorzystnego wpływu na przyrodę i krajobraz Parku. Najbliżej położony obszar Natura 2000 znajduje się w odległości 2,8km w kierunku południowym – Puszcza Solska PLB060008.

Teren przedsięwzięcia leży częściowo na terenie korytarza ekologicznego KPdC-2C Polesie – Roztocze. Korytarz ekologiczny to obszar umożliwiający migracje roślin, zwierząt lub grzybów. Korytarze ekologiczne są ważnym elementem sieci Natura 2000, gdyż umożliwiają przemieszczanie się organizmów miedzy siedliskami. 

Gmina Radecznica liczy 5720 mieszkańców, gęstość zaludnienia wynosi ok. 52 osób/km². Zasięg oddziaływania przedsięwzięcia ograniczy się do granic terenu funkcyjnego, dla którego inwestor posiada tytuł prawny. Oddziaływanie przedsięwzięcia będzie wynikać z uwarunkowań miejsca lokalizacji oraz emisji do środowiska (hałas, zanieczyszczenie powietrza, gospodarka wodno-ściekowa, gospodarka odpadami).

W związku z powyższym przeanalizowano możliwe skutki środowiskowe wynikające z lokalizacji i miejscowych uwarunkowań oraz z emisji w fazie realizacji, likwidacji i funkcjonowania przedsięwzięcia w odniesieniu do elementów środowiska i funkcji ekologicznych (korytarze ekologiczne), w tym przyrodniczych obszarów chronionych (Szczebrzeszyński Park Krajobrazowy) oraz zdrowia ludzi.

Emisja hałasu będzie miała charakter okresowy i lokalny. Na etapie eksploatacji studnia nie będzie oddziaływać akustycznie na otoczenie. Dźwięki emitowane przez pompę ograniczą się do szachtu, w którym będzie się ona znajdować i nie będą powodować pogorszenia warunków akustycznych w strefie zabudowy mieszkaniowej. W okresie funkcjonowanie oddziaływanie drogi na klimat akustyczny oraz emisja zanieczyszczeń do powietrza będzie pochodną częstotliwości ruchu pojazdów. oddziaływania negatywne fazy eksploatacji będą działaniami długookresowymi o charakterze cyklicznym, poziomie negatywnym słabym. W związku z powyższym stwierdza się brak prawdopodobieństwa przekroczenia ustalonych prawem standardów akustycznych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 1 października 2012r., w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. 2014r., poz. 112). Brak również prawdopodobieństwa wystąpienia stałych lub długoterminowych przekroczeń poziomów dopuszczalnych zanieczyszczeń powietrza określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2012 r., poz. 1031).

Wielkość i rodzaj odpadów nie będą wpływać na  system gospodarki odpadami w gminie. Odpady powstające na etapie realizacji, funkcjonowania i likwidacji inwestycji zostaną w pierwszej kolejności zagospodarowane zgodnie z zapisami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 maja 2015 r. w sprawie odzysku odpadów poza instalacjami i urządzeniami (Dz. U. z 2015r. poz. 796). Odpady, których nie można zagospodarować zgodnie z ww. rozporządzeniem, będą przekazane odpowiednim podmiotom dysponującym wszelkimi niezbędnymi pozwoleniami z zakresu gospodarki odpadami, gwarantującym zagospodarowanie odpadów zgodnie z prawem. Sposób postępowania z odpadami (gromadzone selektywnie i przekazywane do dalszego zagospodarowania specjalistycznym firmom) będzie zgodny z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.).

Z analizy charakteru, lokalizacji i skali przedsięwzięcia oraz skali i zasięgu prze3strzennego negatywnych oddziaływań i przyjętych rozważań chroniących określonych w KIP, wynika brak prawdopodobieństwa oddziaływań negatywnych znaczących na elementy środowiska i funkcje ekologiczne oraz na możliwość osiągania celów środowiskowych (utrzymanie dobrego stanu ochrony siedlisk przyrodniczych i populacji gatunków, w tym ptaków stanowiących przedmiot ochrony i ich siedlisk) wynikających z ustaleń Dyrektywy Ptasiej (Dyrektywa Rady 92/43/EWG z 21 maja 1992 r. w sprawie ochrony siedlisk przyrodniczych oraz dzikiej fauny i flory i Dyrektywy 2009/147/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 30 listopada 2009r. w sprawie dzikiego ptactwa oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody) w obszarze Natura 2000 specjalnej ochrony ptaków Puszcza Solska PLB060008. Przedsięwzięcie realizowane będzie poza ww. obszarem chronionym i nie będzie stanowiło zagrożenia dla siedlisk przyrodniczych i gatunków będących przedmiotem ochrony ww. obszaru Natura 2000 – znaczna długość. Niewielki ubytek gruntów rolnych nie będzie wpływać na warunki bytowania i rozrodu ptaków środowiska polnego. W otoczeniu dostępne są rozległe tereny o tożsamych walorach żerowiskowych i lęgowych.

Z przeprowadzonej analizy wpływu planowanego przedsięwzięcia na korytarz ekologiczny KPdC-2C Polesie – Roztocze wynika, że ze względu na zakres planowanych prac brak jest podstaw do prognozowania oddziaływań negatywnych znaczących, tj. takich, które trwale lub istotnie okresowo wykluczały możliwość przemieszczania się fauny.

Realizacja inwestycji nie przyczyni się do pogłębiania zmian klimatu. Z analizy sposobu przystosowania przedsięwzięcia do zmian klimatu (nagłych zjawisk pogodowych związanych z ociepleniem się klimatu, tj. fale upałów, susze oraz sprzyjające w tych warunkach pożary, jak również powodzie, nawalne deszcze, burze, silne wiatry, osuwiska, katastrofalne opady śniegu, fale mrozów itp.) wynika, że do wykonania m. in. drogi ogrodzenia i obudowy studni zastosowane będą materiały odporne na warunki pogodowe, tj. śnieg, deszcz, grad, wysokie temperatury. Przedsięwzięcie będzie mało wrażliwe na skrajne zjawiska klimatyczne.

Przedsięwzięcie nie będzie generować obiektów dysharmonijnych lub dominat krajobrazowych. Planowane przedsięwzięcie ze względu na niska kolizyjność z wymogami ochrony przyrody oraz proponowane rozwiązania chroniące nie wpłynie negatywnie na zasoby cele ochrony przyrody Szczebrzeszyńskiego Parku Krajobrazowego, jakimi są zachowanie walorów przyrodniczych, krajobrazowych, kulturowych i turystycznych środowiska. W związku z tym przewiduje się znaczącego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na krajobraz.

Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w odległości ok. 70,5 km od wschodniej granicy państwa. Uwzględniając jego skalę oraz lokalny charakter brak jest prawdopodobieństwa oddziaływania transgranicznego na elementy środowiska przyrodniczego.

Zgodnie z podziałem dokonanym w Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (rozporządzenie rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. w sprawie Planu gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły (Dz. U. z 2016 r. poz. 1911 ze zm.), przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w obrębie jednolitej części wód powierzchniowych oznaczonych kodem europejskim: PLRW200062417489 – „Gorajka”. Odcinek posiada status: naturalna, typ: (6) – Potok wyżynny węglanowy z substratem drobnoziarnistym na lessach i lessopodobnych. Planowana inwestycja położona jest w obrębie udokumentowanego Głównego Zbiornika Wód Podziemnych GZWP nr 406 – Niecka Lubelska (Lublin).

Przedsięwzięcie zlokalizowane jest w obszarze jednolitej części wód podziemnych oznaczonej kodem PLGW200090 , która charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym oraz chemicznym. Celem środowiskowym dla JCWPd jest dobry stan chemiczny i dobry stan ilościowy. osiągnięcie celów środowiskowych oceniono jako  niezagrożone. Dla JCWPd ustanowiono odstępstwo 4 – (7)- z uwagi na eksploatację podziemną węgla kamiennego ze złoża „Ostrów”. Inwestycja polegająca na eksploatacji węgla kamiennego w Lubelskim Zagłębiu Węglowym, w obrębie udokumentowanych złóż węgla K-9, K-6-7, K-8, i K-4-5. JCWPd znajduje się na obszarze wyznaczonym do poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi oraz w obszarze przeznaczonym do ochrony siedlisk lub gatunków, gdzie utrzymanie lub poprawa stanu jest ważnym czynnikiem w ich ochronie.

Teren Inwestycji znajduje się na w obszarze, który zgodnie z mapami zagrożenia powodziowego Informatycznego Systemu Ochrony Kraju (http://www.isok.gov.pl/) zlokalizowany jest poza strefą zagrożenia powodziowego.

Do płukania, prób ciśnieniowych i dezynfekcji rurociągów i zbiorników (na SW) zostanie wykorzystana woda z sieci wodociągowej w ilości około 390m³. Woda wykorzystana będzie do okresowego płukania i dezynfekcji studni i rurociągu w ilości 1,2 m³/rok. Na stacji wodociągowej na potrzeby socjalo-bytowe dla obsługi zużycie w ilości ok 30 l/d oraz okresowo przewiduje się wykorzystanie wody do płukania i dezynfekcji zbiorników wodociągowych w ilości 255 m³/rok. Po budowie ujęcia zapotrzebowanie na wodę zgodnie z pozwoleniem wodnoprawnym wynosi: Qhmax=60,8 m³/h; Qdśr=243 m³/d; Qdmax=730 m³/d.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia planowane jest wykorzystanie wody przez pracowników do celów socjalnych w ilości 600 l/d. W fazie realizacji inwestycji na terenie zaplecza technicznego powstawać będą ścieki socjalo-bytowe w ilości 600 l/d. Ścieki będą odprowadzane do bezodpływowego zbiornika i okresowo wywożone do oczyszczalni ścieków. Ścieki z płukania i prób ciśnieniowych w ilości ok 390 m³ będą wywożone do oczyszczalni ścieków. Ujęcie planowane jest jako bezobsługowe, nie będą powstawały ścieki socjalo-bytowe.

Mając powyższe na uwadze, powyższe na uwadze, po uwzględnieniu łącznie uwarunkowań, o których mowa w art. 63 ust. 1 i art.68 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko stwierdza się brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia.

    Zgodnie z art. 63 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postepowania, organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Zarząd Zlewni w Zamościu.

Wypełniając dyspozycję art.64. ust.1 w/w ustawy  tut. organ wystąpił w dniu 09.07.2020 roku, pismem znak: GOD.6220.1.2020 do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska Wydział Spraw Terenowych III w Zamościu, w dniu 10.07.2020 roku do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego oraz do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Lublinie z wnioskiem o wydanie opinii, co do potrzeby przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko  i ewentualnego zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia, dołączając dokumenty wymienione w art. 64 ust. 2 w/w ustawy.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Zamościu pismem z dnia 05 sierpnia 2020 roku Znak: NZ.700.68.2020 nie wnioskuje o nałożeniu obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.

Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Zamościu pismem z dnia 09.09.2020 roku Znak: LU.ZZŚ.3.436.78m.2020.MR stwierdziło brak potrzeby przeprowadzenia potrzeby oceny oddziaływania na środowisko dla w/w przedsięwzięcia.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie pismem z dnia 17 września 2020 roku Znak WSTIII.4220.75.2020.MP wyraził opinię, że dla w/w przedsięwzięcia nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Wójt Gminy Radecznica uznał za udowodnione fakty wskazane w piśmie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie, Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Zamościu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Zamościu dla przedsięwzięcia pn. „Budowa ujęcia wody „Gorajec 2” na działkach nr ewid. 111/2, 110, 108 48, 143, 134, 1555, 1557/1, 1557/2, 1557/3, 1572, 133 Obręb 0005 Gorajec- Zagroble”, a zatem mając powyższe na uwadze, po uwzględnieniu łącznie uwarunkowań, o których mowa w art. 63 ust. 1 i art. 68 68 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 r., poz. 283 ze zm.) stwierdza brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko w/w przedsięwzięcia.

POUCZENIE

    Od niniejszej decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Zamościu, za pośrednictwem Wójta Gminy Radecznica, w terminie 14 dni od daty doręczenia.

W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Otrzymują:

  1. Adresat
  2. Strony postępowania przez obwieszczenie
  3. A/a.

Do wiadomości

  1. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Zamościu, ul Peowiaków 96, 22-400 Zamość 
  2. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Zarząd Zlewni w Zamościu ul Młyńska 27, 22-400 Zamość
  3. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie Wydział Spraw Terenowych III, ul. Partyzantów 3, 22-400 Zamość

Załączniki:

                   WÓJT GMINY   

/-/ Marian Szuper 

logo2
1624879

Szukaj